ZÁVĚREČNÝ PŘEHLED >>
0 z 50 otázek je hotovo
Otázky:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
Information
Vážená uchazečko, vážený uchazeči,
v souvislosti se zkvalitňováním průběhu přijímacího řízení na FF UP Vám nabízíme tyto zkušební testy. Můžete si zde vyzkoušet a nacvičit jejich vyplňování. Rádi bychom Vás zároveň požádali o vyplnění níže uvedených údajů (věk, pohlaví, typ školy, prospěch…), abychom mohli testy v budoucnu lépe uzpůsobit cílové skupině. Všechny tyto údaje jsou zpracovávány anonymně a nejsou nijak spojovány s Vaší osobou, vyplňujte je prosím pravdivě.
Děkujeme a přejeme hodně zdaru!
Přípravný tým přijímacího řízení na FF UP
Zadejte prosím číslo. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Zadejte prosím text. |
||
Zadejte prosím text. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Zadejte prosím text. |
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Výsledek
Odpověděli jste správně na 0 z 50
Váš čas:
Čas byl vyčerpán
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Průměrný výsledek |
|
Váš výsledek |
|
Kategorie
- Kritické myšlení 0%
- Logicko-analytické myšlení 0%
- Verbální myšlení a jazykové kompetence 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- Zodpovězeno
- Poznačené otázky
-
Otázka 1 of 50
1. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré z následujících slovních spojení obsahuje označení staročeské délkové míry?
Správně
Špatně
-
Otázka 2 of 50
2. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceTisky knih z doby před rokem 1500 jsou velmi cenné. Jak se nazývají?
Správně
Špatně
-
Otázka 3 of 50
3. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVe slovanských jazycích existují slova formálně podobná, liší se však svým významem. Najděte význam slovenského slova riad.
Správně
Špatně
-
Otázka 4 of 50
4. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceMezi slovy z různých evropských jazyků najděte to, které má jiný význam než ostatní.
Správně
Špatně
-
Otázka 5 of 50
5. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceSlovo výnos má více významů. Ve které z následujících vět je slovo výnos užito NEVHODNĚ?
Správně
Špatně
-
Otázka 6 of 50
6. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré z následujících souvětí umožňuje více rozdílných interpretací?
Správně
Špatně
-
Otázka 7 of 50
7. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceJedno z následujících slovních spojení obsahuje výraz, jenž je po informační stránce nadbytečný, a proto ho lze vypustit, aniž by došlo ke ztrátě informací. Najděte ho.
Správně
Špatně
-
Otázka 8 of 50
8. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte dvojici slov, jež mají k sobě významově nejblíže.
Správně
Špatně
-
Otázka 9 of 50
9. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceV následující větě je skryto dvojslabičné slovo označující živočicha. Najděte ho, neměňte pořadí slov ani pořadí písmen v nich.
Šťastná náhoda někdy dokáže zcela pozměnit běh věcí.
Jakého tvora toto slovo označuje?
Správně
Špatně
-
Otázka 10 of 50
10. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré přivlastňovací zájmeno z nabídky NELZE doplnit do následující věty?
Bez … asistentky to bude mít těžké.
Správně
Špatně
-
Otázka 11 of 50
11. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVe které z následujících vět je chybná interpunkce (čárky ve větě)?
Správně
Špatně
-
Otázka 12 of 50
12. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceCo znamená výraz inflace?
Správně
Špatně
-
Otázka 13 of 50
13. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte slovo OPAČNÉHO významu ke slovu irelevantní.
Správně
Špatně
-
Otázka 14 of 50
14. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte význam podtrženého ustáleného spojení v této větě: Všem bylo jasné, že si řečník nevidí na špičku nosu.
Správně
Špatně
-
Otázka 15 of 50
15. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníMinisterstvo spravedlnosti, které mělo 25 000 zaměstnanců, se z úsporných důvodů rozhodlo snížit jejich počet o 20 %. Po několika letech trápení se ministerstvo rozhodlo počet zaměstnanců o 20 % znovu navýšit. Kolik zaměstnanců má nyní?
Správně
Špatně
-
Otázka 16 of 50
16. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníPřijímacích zkoušek se zúčastnilo 2017 uchazečů. Počet uchazečů, kteří měli horší výsledek než uchazečka Anička, je 3krát větší než počet uchazečů, kteří měli výsledek lepší než Anička. Kolikátá Anička skončila, pokud uchazeče seřadíme od nejúspěšnějšího po nejméně úspěšného a budeme předpokládat, že nikdo neměl přesně stejný počet bodů jako Anička?
Správně
Špatně
-
Otázka 17 of 50
17. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníMějme hrací kostku. Na jejích stěnách jsou místo hodnot 1, 2, 3, 4, 5, 6, jak je obvyklé, napsané hodnoty 3, 4, 5, -4, -5, -6. Třikrát s touto kostkou hodíme a výsledky všech hodů sečteme. Jakému číslu se tento součet NEMŮŽE rovnat?
Správně
Špatně
-
Otázka 18 of 50
18. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníZjednodušte výraz.
(28 × 30 × 75) / (20 × 42 × 45)
Správně
Špatně
-
Otázka 19 of 50
19. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKolik čísel od 1 do 100 zapisujeme bez použití libovolné sudé číslice? Nulu považujeme za sudé číslo.
Správně
Špatně
-
Otázka 20 of 50
20. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKdyž od čísla X odečtu 6 a druhou mocninu výsledku vydělím číslem 100, dostanu převrácenou hodnotu čísla 4. Které z níže uvedených čísel je X?
Správně
Špatně
-
Otázka 21 of 50
21. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníMáme dva výroky:
a) „Karel není opravář a Pavel je účetní.“
b) „Jestliže Roman není zahradník, tak Karel je opravář.“
Jsou-li uvedené výroky pravdivé, pak je právě jeden z následujících výroků nepravdivý. Určete nepravdivý výrok.
Správně
Špatně
-
Otázka 22 of 50
22. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšlení„Žádný stůl není židle. Každá skříň je židle.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Špatně
-
Otázka 23 of 50
23. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšlení„Každý hněv je emoce. Žádný vztek není emoce.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Špatně
-
Otázka 24 of 50
24. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníRobot vyrazil na cestu. Svůj postup zapisoval následujícím kódem.
5↓ 2← 2↓ 1← 5↑ 4← 4↑ 1→ 1↓ 3→
Doplňte jeho cestu tak, aby se vrátil zpět na své původní místo.
Správně
Špatně
-
Otázka 25 of 50
25. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z nabízených obrazců jako pátý logicky doplní řadu?
Možné odpovědi: a) b) c) d) e) Správně
Špatně
-
Otázka 26 of 50
26. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z nabízených obrazců jako pátý logicky doplní řadu?
Možné odpovědi: a) b) c) d) e) Správně
Špatně
-
Otázka 27 of 50
27. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšlení„Z výsledků výzkumu mezi 800 heterosexuálními páry vyplynulo, že celkem 45 % z nich má vlastní zkušenost s nevěrou a stejný počet se setkal s nevěrou u svých rodičů.“
O kterém z následujících tvrzení můžeme na základě výše uvedených informací s jistotou říci, že platí?
Správně
Špatně
-
Otázka 28 of 50
28. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníHypotéza je testovatelný výrok o vztahu mezi minimálně dvěma proměnnými. Je formulována v přítomném čase, neobsahuje hodnotící výrazy („lepší, horší“ apod.) a neodkazuje na něco, co nelze za současného stavu poznání zjistit.
Který z následujících výroků splňuje nároky kladené na hypotézy?
Správně
Špatně
-
Otázka 29 of 50
29. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníKteré z nabízených českých přísloví je svým ponaučením nejblíže tomuto? Chytrost nejsou žádné čáry.
Správně
Špatně
-
Otázka 30 of 50
30. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníCo by měla dělat vláda v dlouhodobém boji proti fake news?
Správně
Špatně
-
Otázka 31 of 50
31. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 31 a 32
Z detektivního příběhu
Detektiv byl povolán k náhlému úmrtí bohatého šlechtice, který skonal ve své velké knihovně. Důvodem však nebylo podezření z vraždy, kterou vyloučil i přivolaný lékař, nýbrž otázka dědictví. Starý pán údajně krátce před smrtí někam v místnosti uložil poznámky, kam ukryl poklad. V něm byly cennosti určené pro dědice, které lord nezahrnul do závěti kvůli dědické dani. Bylo nasnadě, že indicie budou v některé z knih, knihovna však obsahovala téměř 9000 svazků. Detektiv dokázal záhadu vyřešit nad očekávání rychle. Poznámky o tom, jak se mu to podařilo, se ovšem pomíchaly.
A) Pokoutníkovy pavučiny vypadají jako chomáče špinavé vaty.
B) Jasně bílá pavučina dovedla detektiva k hledané knize.
C) Je to pavouk velmi pilný, který každou díru ve své pavučině ihned zalátá.
D) Detektiv si nejdřív opatřil zahnuté zubařské zrcátko.
E) Ty tvořil pokoutník domácí, pavouk běžný v knihovnách.
F) Pouze čerstvá síť je bílá.
G) Tím nahlížel do pavučinami pokrytého prostoru za řadami knih.
Z nabídek uspořádání vyberte tu, která z výše uvedených vět vytvoří smysluplný, logicky navazující text.
Správně
Špatně
-
Otázka 32 of 50
32. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 31 a 32
Z detektivního příběhu
Detektiv byl povolán k náhlému úmrtí bohatého šlechtice, který skonal ve své velké knihovně. Důvodem však nebylo podezření z vraždy, kterou vyloučil i přivolaný lékař, nýbrž otázka dědictví. Starý pán údajně krátce před smrtí někam v místnosti uložil poznámky, kam ukryl poklad. V něm byly cennosti určené pro dědice, které lord nezahrnul do závěti kvůli dědické dani. Bylo nasnadě, že indicie budou v některé z knih, knihovna však obsahovala téměř 9000 svazků. Detektiv dokázal záhadu vyřešit nad očekávání rychle. Poznámky o tom, jak se mu to podařilo, se ovšem pomíchaly.
A) Pokoutníkovy pavučiny vypadají jako chomáče špinavé vaty.
B) Jasně bílá pavučina dovedla detektiva k hledané knize.
C) Je to pavouk velmi pilný, který každou díru ve své pavučině ihned zalátá.
D) Detektiv si nejdřív opatřil zahnuté zubařské zrcátko.
E) Ty tvořil pokoutník domácí, pavouk běžný v knihovnách.
F) Pouze čerstvá síť je bílá.
G) Tím nahlížel do pavučinami pokrytého prostoru za řadami knih.
Které z následujících tvrzení NENÍ v souladu s výše uvedenými skutečnostmi?
Správně
Špatně
-
Otázka 33 of 50
33. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 33 a 34
Část elektromagnetického spektra, kterou můžeme vidět lidským okem, se nazývá spektrum viditelného světla. Standardně lidské oko detekuje světlo o vlnové délce v rozsahu 380–780 nanometrů. Záření, které je těsně pod hranicí 380 nm, se nazývá ultrafialové. Záření těsně nad hranicí 780 nm se nazývá infračervené. Detekci viditelného záření v oku zajišťují tyčinky, čípky a vnitřně fotosenzitivní gangliové buňky sítnice, přičemž poslední jmenované nepřispívají k tvorbě obrazu, tedy vizuálního vjemu. V rámci viditelného světla lze také rozlišovat různé barvy, odpovídající různým vlnovým délkám světelného záření. Je nutné zdůraznit, že to, co vnímáme jako „bílou“ barvu, resp. „bílé světlo“, je způsobeno složením světelného záření o různých vlnových délkách. Zde je potřeba si uvědomit, že evolučně je člověk zvyklý především na svit slunce, jenž se vyznačuje převahou záření v červené části spektra – obzvláště pak v odpoledních hodinách – přičemž modrá složka je nejvíce zastoupena v poledne. Tento mechanismus je prostřednictvím vnitřně fotosenzitivních gangliových buněk v oku propojen s regulací cyklu spánku a bdění (tzv. cirkadiánním rytmem), jenž může být narušen např. používáním zdrojů s vysokým podílem modré složky světelného spektra ve večerních hodinách – např. LED obrazovek.
Z následujících možností vyberte tu, která nejlépe vystihuje obsah předloženého textu.
Správně
Špatně
-
Otázka 34 of 50
34. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 33 a 34
Část elektromagnetického spektra, kterou můžeme vidět lidským okem, se nazývá spektrum viditelného světla. Standardně lidské oko detekuje světlo o vlnové délce v rozsahu 380–780 nanometrů. Záření, které je těsně pod hranicí 380 nm, se nazývá ultrafialové. Záření těsně nad hranicí 780 nm se nazývá infračervené. Detekci viditelného záření v oku zajišťují tyčinky, čípky a vnitřně fotosenzitivní gangliové buňky sítnice, přičemž poslední jmenované nepřispívají k tvorbě obrazu, tedy vizuálního vjemu. V rámci viditelného světla lze také rozlišovat různé barvy, odpovídající různým vlnovým délkám světelného záření. Je nutné zdůraznit, že to, co vnímáme jako „bílou“ barvu, resp. „bílé světlo“, je způsobeno složením světelného záření o různých vlnových délkách. Zde je potřeba si uvědomit, že evolučně je člověk zvyklý především na svit slunce, jenž se vyznačuje převahou záření v červené části spektra – obzvláště pak v odpoledních hodinách – přičemž modrá složka je nejvíce zastoupena v poledne. Tento mechanismus je prostřednictvím vnitřně fotosenzitivních gangliových buněk v oku propojen s regulací cyklu spánku a bdění (tzv. cirkadiánním rytmem), jenž může být narušen např. používáním zdrojů s vysokým podílem modré složky světelného spektra ve večerních hodinách – např. LED obrazovek.
Z následujících možností vyberte tu, která z předloženého textu NEVYPLÝVÁ.
Správně
Špatně
-
Otázka 35 of 50
35. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníZe kterého literárního díla pochází následující úryvek?
V očích mnohých lidí však tyto šeptané klevety jen zvyšovaly jeho zvláštní a nebezpečný půvab. Do jisté míry se za něho zaručovalo jeho ohromné jmění. Společnost, alespoň společnost civilizovaná, nikdy není ochotna uvěřit ničemu, co neslouží ke cti těm, kdož jsou bohatí a ještě k tomu okouzlující.
Správně
Špatně
-
Otázka 36 of 50
36. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníVe kterém z následujících literárních děl vystupuje protagonista jménem Řehoř Samsa?
Správně
Špatně
-
Otázka 37 of 50
37. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníDo repertoáru Divadla Járy Cimrmana NEPATŘÍ hra
Správně
Špatně
-
Otázka 38 of 50
38. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKdo je autorem románu Satanské verše?
Správně
Špatně
-
Otázka 39 of 50
39. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z uvedených filmů natočil Jan Svěrák?
Správně
Špatně
-
Otázka 40 of 50
40. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníŠkola výtvarného umění Bauhaus byla založena roku 1919
Správně
Špatně
-
Otázka 41 of 50
41. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý výtvarník vytvořil návrhy současných českých bankovek?
Správně
Špatně
-
Otázka 42 of 50
42. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKteré z následujících přikázání patří do tzv. Desatera?
Správně
Špatně
-
Otázka 43 of 50
43. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníCo označuje výraz fugu?
Správně
Špatně
-
Otázka 44 of 50
44. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníVe kterém oboru se proslavil Bohdan Pomahač?
Správně
Špatně
-
Otázka 45 of 50
45. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z následujících států používá jako oficiální měnu korunu?
Správně
Špatně
-
Otázka 46 of 50
46. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z uvedených bájných předmětů bychom museli ukrást, abychom dali lidem větší nezávislost a pokrok, byť bychom tím rozhněvali bohy?
Správně
Špatně
-
Otázka 47 of 50
47. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníJednání V. Klause a V. Mečiara o rozdělení Československa probíhala převážně
Správně
Špatně
-
Otázka 48 of 50
48. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníJako tzv. artistická fakulta byla ve středověku označována dnešní fakulta
Správně
Špatně
-
Otázka 49 of 50
49. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterou z uvedených funkcí či pozic v ČR NEJMENUJE prezident?
Správně
Špatně
-
Otázka 50 of 50
50. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníCharta 77 vznikla jako reakce na nedodržování principů přijatých na
Správně
Špatně