ZÁVĚREČNÝ PŘEHLED >>
0 z 50 otázek je hotovo
Otázky:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
Information
Vážená uchazečko, vážený uchazeči,
v souvislosti se zkvalitňováním průběhu přijímacího řízení na FF UP Vám nabízíme tyto zkušební testy. Můžete si zde vyzkoušet a nacvičit jejich vyplňování. Rádi bychom Vás zároveň požádali o vyplnění níže uvedených údajů (věk, pohlaví, typ školy, prospěch…), abychom mohli testy v budoucnu lépe uzpůsobit cílové skupině. Všechny tyto údaje jsou zpracovávány anonymně a nejsou nijak spojovány s Vaší osobou, vyplňujte je prosím pravdivě.
Děkujeme a přejeme hodně zdaru!
Přípravný tým přijímacího řízení na FF UP
Zadejte prosím číslo. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Zadejte prosím text. |
||
Zadejte prosím text. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Zadejte prosím text. |
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Výsledek
Odpověděli jste správně na 0 z 50
Váš čas:
Čas byl vyčerpán
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Průměrný výsledek |
|
Váš výsledek |
|
Kategorie
- Kritické myšlení 0%
- Logicko-analytické myšlení 0%
- Verbální myšlení a jazykové kompetence 0%
- Všeobecné znalosti 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- Zodpovězeno
- Poznačené otázky
-
Otázka 1 of 50
1. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKteré z následujících přikázání patří do tzv. Desatera?
Správně
Špatně
-
Otázka 2 of 50
2. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiCo označuje výraz oskeruše?
Správně
Špatně
-
Otázka 3 of 50
3. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKdo je autorem nerealizovaného návrhu budovy Národní knihovny na Letné?
Správně
Špatně
-
Otázka 4 of 50
4. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiVe které z následujících zemí NENÍ oficiální měnou euro?
Správně
Špatně
-
Otázka 5 of 50
5. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiCo z uvedeného by člověk NECHTĚL mít, pokud by chtěl být bez problémů začleněný do svého společenství, aniž by byl vnímán jako opovrženíhodný kvůli tomu, co spáchal?
Správně
Špatně
-
Otázka 6 of 50
6. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiČeskoslovensko bylo na konci roku 1992
Správně
Špatně
-
Otázka 7 of 50
7. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiVila Tugendhat v Brně je postavena ve slohu
Správně
Špatně
-
Otázka 8 of 50
8. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKdo v ČR jmenuje rektory univerzit?
Správně
Špatně
-
Otázka 9 of 50
9. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiAféra Watergate se odehrála v době úřadu prezidenta
Správně
Špatně
-
Otázka 10 of 50
10. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiVe kterém z následujících děl narazíme v závěrečné pasáži na následující text?
A zatímco tak na ni mlčky pohlížela, trnouc úžasem, znovu na té zvláštní tvářičce uviděla onen výraz zděšení a soucitu. V témž okamžiku se silný pilíř, o nějž se opírali, pohnul a celý kostel se do základů zachvěl.
Správně
Špatně
-
Otázka 11 of 50
11. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiVe kterém z následujících literárních děl vystupuje protagonista jménem Jean Valjean?
Správně
Špatně
-
Otázka 12 of 50
12. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiDo repertoáru Divadla Járy Cimrmana NEPATŘÍ hra
Správně
Špatně
-
Otázka 13 of 50
13. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKdo je autorem románu Hořká vůně mandlí?
Správně
Špatně
-
Otázka 14 of 50
14. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKterý z uvedených filmů natočil Jan Hřebejk?
Správně
Špatně
-
Otázka 15 of 50
15. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiNajděte italského renesančního sochaře.
Správně
Špatně
-
Otázka 16 of 50
16. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiVýznamnou českou barokní památkou jsou sochy ctností a neřestí od Matyáše Bernarda Brauna v areálu, který nechal vybudovat hrabě František Antonín Špork. Ve které obci se tento areál nachází?
Správně
Špatně
-
Otázka 17 of 50
17. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte dvojici slov, jež mají k sobě významově nejblíže.
Správně
Špatně
-
Otázka 18 of 50
18. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceV následujícím souvětí je skryto víceslabičné slovo označující živočicha. Najděte ho, neměňte pořadí slov ani pořadí písmen v nich.
Abú Sír pochopil, že Abú Kír je lenoch nad lenochy.
O jakého tvora se jedná?
Správně
Špatně
-
Otázka 19 of 50
19. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré přivlastňovací zájmeno z nabídky NELZE doplnit do následující věty?
Považoval za vhodné poděkovat … příbuzným.
Správně
Špatně
-
Otázka 20 of 50
20. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVe které z následujících vět je chybná interpunkce (čárky ve větě)?
Správně
Špatně
-
Otázka 21 of 50
21. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceCo znamená výraz relokace?
Správně
Špatně
-
Otázka 22 of 50
22. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte slovo OPAČNÉHO významu ke slovu sofistikovaný.
Správně
Špatně
-
Otázka 23 of 50
23. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte význam podtrženého ustáleného spojení v této větě: Muž tvrdil, že pes, který štěká, nekouše.
Správně
Špatně
-
Otázka 24 of 50
24. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré z následujících slovních spojení obsahuje označení starší délkové míry, jež se mezitím přestala užívat?
Správně
Špatně
-
Otázka 25 of 50
25. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceNěkteré knihy obsahují lichou stranu před titulem, na které je název knihy bez uvedení autora. Jak se nazývá?
Správně
Špatně
-
Otázka 26 of 50
26. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVe slovanských jazycích existuje celá řada slov, která jsou si formálně podobná, mají však jiné významy. Označují se jako falešní přátelé. Najděte význam polského slova sklep.
Správně
Špatně
-
Otázka 27 of 50
27. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceMezi slovy z různých evropských jazyků najděte to, které má jiný význam než ostatní.
Správně
Špatně
-
Otázka 28 of 50
28. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceSlovo litera má více významů, lze ho tudíž užít v různých kontextech. Do jedné z následujících konstrukcí se ovšem výraz litera NEHODÍ. Najděte ji.
Správně
Špatně
-
Otázka 29 of 50
29. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníKteré z následujících souvětí umožňuje více rozdílných interpretací?
Správně
Špatně
-
Otázka 30 of 50
30. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníJedno z následujících slovních spojení obsahuje výraz, jenž je po informační stránce nadbytečný, a proto ho lze vypustit, aniž by došlo ke ztrátě informací. Najděte ho.
Správně
Špatně
-
Otázka 31 of 50
31. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníKteré z nabízených českých přísloví je svým ponaučením nejblíže tomuto? Ruka ruku myje.
Správně
Špatně
-
Otázka 32 of 50
32. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníJak byste nejlépe definovali termín fake news? Jde o zprávy, které jsou
Správně
Špatně
-
Otázka 33 of 50
33. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšlení„Výsledky výzkumu mezi 5000 absolventy maturitních oborů ukázaly, že 25 % z nich se nechce hlásit na vysokou školu. Jednalo se ve velké míře o ty absolventy, jejichž rodiče také neměli vysokoškolské vzdělání.“
O kterém z následujících tvrzení můžeme na základě výše uvedených informací s jistotou říci, že platí?
Správně
Špatně
-
Otázka 34 of 50
34. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníHypotéza je testovatelný výrok o vztahu mezi minimálně dvěma proměnnými. Je formulována v přítomném čase, neobsahuje hodnotící výrazy („lepší, horší“ apod.) a neodkazuje na něco, co nelze za současného stavu poznání zjistit.
Který z následujících výroků splňuje nároky kladené na hypotézy?
Správně
Špatně
-
Otázka 35 of 50
35. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 35 a 36
Materiály můžeme rozdělit podle jejich vodivosti na vodiče a izolanty. Zvláštní skupinu pak tvoří polovodiče. Polovodiče se za určitých podmínek chovají jako izolanty, za jiných podmínek pak mají znatelnou elektrickou vodivost. Je tedy zřejmé, že vodivost u polovodičů je závislá na okolních podmínkách. Fyzikální podmínky, které ovlivňují vodivost, jsou teplota, světlo a tlak. Polovodiče hrají důležitou roli v elektrotechnických zařízeních, protože při výrobě elektrických součástek jsou právě polovodiče hlavním materiálem. Náboje v polovodičích přenášejí elektrony nebo díry. Podle příměsí můžeme vyrobit polovodič typu P nebo polovodič typu N. V polovodičích typu N jsou ve většině elektrony a v menšině díry, v polovodičích typu P jsou ve většině díry a v menšině elektrony. V polovodičích typu N vznikají volné elektrony a tyto elektrony vedou elektrický proud; jsou to záporné nosiče náboje. V polovodičích typu P vznikají volné díry, které se chovají jako kladné nosiče náboje. Mezi hlavní výhody polovodičových součástek patří malé rozměry a hmotnost. Jsou spolehlivé a mají dlouhou životnost. Jsou použitelné v širokém rozsahu frekvencí.
Z následujících možností vyberte tu, která nejlépe vystihuje obsah předloženého textu.
Správně
Špatně
-
Otázka 36 of 50
36. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 35 a 36
Materiály můžeme rozdělit podle jejich vodivosti na vodiče a izolanty. Zvláštní skupinu pak tvoří polovodiče. Polovodiče se za určitých podmínek chovají jako izolanty, za jiných podmínek pak mají znatelnou elektrickou vodivost. Je tedy zřejmé, že vodivost u polovodičů je závislá na okolních podmínkách. Fyzikální podmínky, které ovlivňují vodivost, jsou teplota, světlo a tlak. Polovodiče hrají důležitou roli v elektrotechnických zařízeních, protože při výrobě elektrických součástek jsou právě polovodiče hlavním materiálem. Náboje v polovodičích přenášejí elektrony nebo díry. Podle příměsí můžeme vyrobit polovodič typu P nebo polovodič typu N. V polovodičích typu N jsou ve většině elektrony a v menšině díry, v polovodičích typu P jsou ve většině díry a v menšině elektrony. V polovodičích typu N vznikají volné elektrony a tyto elektrony vedou elektrický proud; jsou to záporné nosiče náboje. V polovodičích typu P vznikají volné díry, které se chovají jako kladné nosiče náboje. Mezi hlavní výhody polovodičových součástek patří malé rozměry a hmotnost. Jsou spolehlivé a mají dlouhou životnost. Jsou použitelné v širokém rozsahu frekvencí.
Z následujících možností vyberte tu, která z předloženého textu NEVYPLÝVÁ.
Správně
Špatně
-
Otázka 37 of 50
37. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 37 a 38
Z detektivního příběhu
Pana Nathana Garrideba navštívil v jeho londýnském bytě cizí muž, který se mu představil jako advokát John Garrideb a sdělil mu, že jedná z pověření jejich bohatého amerického jmenovce. Ten prý neměl přímé dědice a ve své poslední vůli stanovil, že najdou-li se tři muži jména Garrideb, mohou si rozdělit jeho dědictví na třetiny. Potřebovali tedy nalézt třetího jmenovce. Toho se Johnu Garridebovi zanedlouho podařilo vypátrat a poprosil Nathana Garrideba, aby tentokrát jednal on a posledního jmenovce následující dne navštívil. Starý pan Nathan se zdráhal, protože nerad cestoval, ale nakonec souhlasil. O této zvláštní události se dozvěděl i detektiv, který ji považoval za nanejvýš podezřelou – a záhadu se mu záhy podařilo rozluštit. Jeho poznámky se ovšem pomíchaly.
A) Jenže starý pan Nathan téměř nevycházel z domu.
B) V Americe byl odsouzen za vraždu geniálního padělatele bankovek Prescotta.
C) Proto si Evans vymyslel historku o třech Garridebech.
D) A jako jediný věděl, kde měl Prescott uloženy padělky.
E) Za nepřítomnosti starého pána se hodlal zmocnit bankovek ukrytých v tajné schráně pod podlahou.
F) John Garrideb byl ve skutečnosti propuštěný zločinec Evans.
G) Šlo právě o byt, v němž posledních 5 let žil Nathan Garrideb.
Z nabídek uspořádání vyberte tu, která z výše uvedených vět vytvoří logicky navazující celek.
Správně
Špatně
-
Otázka 38 of 50
38. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 37 a 38
Z detektivního příběhu
Pana Nathana Garrideba navštívil v jeho londýnském bytě cizí muž, který se mu představil jako advokát John Garrideb a sdělil mu, že jedná z pověření jejich bohatého amerického jmenovce. Ten prý neměl přímé dědice a ve své poslední vůli stanovil, že najdou-li se tři muži jména Garrideb, mohou si rozdělit jeho dědictví na třetiny. Potřebovali tedy nalézt třetího jmenovce. Toho se Johnu Garridebovi zanedlouho podařilo vypátrat a poprosil Nathana Garrideba, aby tentokrát jednal on a posledního jmenovce následující dne navštívil. Starý pan Nathan se zdráhal, protože nerad cestoval, ale nakonec souhlasil. O této zvláštní události se dozvěděl i detektiv, který ji považoval za nanejvýš podezřelou – a záhadu se mu záhy podařilo rozluštit. Jeho poznámky se ovšem pomíchaly.
A) Jenže starý pan Nathan téměř nevycházel z domu.
B) V Americe byl odsouzen za vraždu geniálního padělatele bankovek Prescotta.
C) Proto si Evans vymyslel historku o třech Garridebech.
D) A jako jediný věděl, kde měl Prescott uloženy padělky.
E) Za nepřítomnosti starého pána se hodlal zmocnit bankovek ukrytých v tajné schráně pod podlahou.
F) John Garrideb byl ve skutečnosti propuštěný zločinec Evans.
G) Šlo právě o byt, v němž posledních 5 let žil Nathan Garrideb.
Které z následujících tvrzení je plně v souladu s výše uvedenými skutečnostmi?
Správně
Špatně
-
Otázka 39 of 50
39. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníNa Ostrově poctivců a padouchů poctivci pokaždé říkají pravdu, padouši vždy lžou. Každý obyvatel ostrova je buď poctivec, nebo padouch. Potkáte domorodce A a B. A řekne: „B není poctivec, nebo já jsem padouch.“ Dá se určit, co je A a co je B?
Správně
Špatně
-
Otázka 40 of 50
40. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšlení„Žádný trust není společnost. Každý fond je společnost.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Špatně
-
Otázka 41 of 50
41. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšlení„Všichni studenti jsou lvi. Někteří obratlovci jsou studenti.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Špatně
-
Otázka 42 of 50
42. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníRobot vyrazil na cestu. Svůj postup zapisoval následujícím kódem.
2↓ 4← 3↓ 3← 5↑ 3→ 1↓ 5→ 3↑ 4←
Doplňte jeho cestu tak, aby se vrátil zpět na své původní místo.
Správně
Špatně
-
Otázka 43 of 50
43. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z nabízených obrazců jako pátý logicky doplní řadu?
Možné odpovědi: a) b) c) d) e) Správně
Špatně
-
Otázka 44 of 50
44. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z nabízených obrazců jako pátý logicky doplní řadu?
Možné odpovědi: a) b) c) d) e) Správně
Špatně
-
Otázka 45 of 50
45. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníMinisterstvo vnitra, které mělo 35 000 zaměstnanců, se z úsporných důvodů rozhodlo snížit jejich počet o 20 %. Po několika letech trápení se ministerstvo rozhodlo počet zaměstnanců o 20 % znovu navýšit. Kolik zaměstnanců má nyní?
Správně
Špatně
-
Otázka 46 of 50
46. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníPřijímacích zkoušek se zúčastnilo 2009 uchazečů. Počet uchazečů, kteří měli lepší výsledek než uchazeč Kvído, je 3krát větší než počet uchazečů, kteří měli výsledek horší než Kvído. Kolikátý Kvído skončil, pokud uchazeče seřadíme od nejúspěšnějšího po nejméně úspěšného a budeme předpokládat, že nikdo neměl přesně stejný počet bodů jako Kvído?
Správně
Špatně
-
Otázka 47 of 50
47. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníMějme hrací kostku. Na jejích stěnách jsou místo hodnot 1, 2, 3, 4, 5, 6, jak je obvyklé, napsané hodnoty 3, 4, 5, -3, -4, -5. Třikrát s touto kostkou hodíme a výsledky všech hodů sečteme. Jakému číslu se tento součet NEMŮŽE rovnat?
Správně
Špatně
-
Otázka 48 of 50
48. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníZjednodušte výraz.
(18 × 42 × 50) / (20 × 63 × 75)
Správně
Špatně
-
Otázka 49 of 50
49. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKolik čísel od 1 do 100 obsahuje alespoň jednu z číslic 0 a 7?
Správně
Špatně
-
Otázka 50 of 50
50. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKdyž k číslu X přičtu 2 a druhou mocninu výsledku vydělím číslem 16, dostanu převrácenou hodnotu čísla 4. Které z níže uvedených čísel je X?
Správně
Špatně