ZÁVĚREČNÝ PŘEHLED >>
0 z 50 otázek je hotovo
Otázky:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
Information
Vážená uchazečko, vážený uchazeči,
v souvislosti se zkvalitňováním průběhu přijímacího řízení na FF UP Vám nabízíme tyto zkušební testy. Můžete si zde vyzkoušet a nacvičit jejich vyplňování. Rádi bychom Vás zároveň požádali o vyplnění níže uvedených údajů (věk, pohlaví, typ školy, prospěch…), abychom mohli testy v budoucnu lépe uzpůsobit cílové skupině. Všechny tyto údaje jsou zpracovávány anonymně a nejsou nijak spojovány s Vaší osobou, vyplňujte je prosím pravdivě.
Děkujeme a přejeme hodně zdaru!
Přípravný tým přijímacího řízení na FF UP
Zadejte prosím číslo. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Zadejte prosím text. |
||
Zadejte prosím text. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Zadejte prosím text. |
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Výsledek
Odpověděli jste správně na 0 z 50
Váš čas:
Čas byl vyčerpán
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Průměrný výsledek |
|
Váš výsledek |
|
Kategorie
- Kritické myšlení 0%
- Logicko-analytické myšlení 0%
- Verbální myšlení a jazykové kompetence 0%
- Všeobecné znalosti 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- Zodpovězeno
- Poznačené otázky
-
Otázka 1 of 50
1. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiMezi tzv. sedm smrtelných hříchů NEPATŘÍ
Správně
Špatně
-
Otázka 2 of 50
2. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiCo označuje výraz sviňucha?
Správně
Špatně
-
Otázka 3 of 50
3. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiVe které sportovní disciplíně se proslavila Věra Čáslavská?
Správně
Špatně
-
Otázka 4 of 50
4. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiJak se nazývá oficiální měna Dánska?
Správně
Špatně
-
Otázka 5 of 50
5. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKterou bájnou rekvizitu bychom použili pro demonstraci geniálního řešení situace, kdy se zprvu zdá, že něco je obtížné, nebo dokonce nemožné, ale jakmile někdo objeví vhodné řešení, zdá se to být všem ostatním už jednoduché nebo zjevné?
Správně
Špatně
-
Otázka 6 of 50
6. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiPředsedou Senátu Parlamentu České republiky NEBYL
Správně
Špatně
-
Otázka 7 of 50
7. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiPředchůdkyní filozofických fakult byla ve středověku fakulta
Správně
Špatně
-
Otázka 8 of 50
8. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKterou z uvedených funkcí či pozic v ČR jmenuje či dosazuje vláda?
Správně
Špatně
-
Otázka 9 of 50
9. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiRok 1960 je označován jako Rok Afriky, protože
Správně
Špatně
-
Otázka 10 of 50
10. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiZe kterého literárního díla pochází následující úryvek?Koupila jsem dvě půlky půlek za osmdesát marek. Půlka půlky byla novinka na trhu. V jednom balíčku byla asi čtvrtina gramu. Dřív nám čtvrtka stačila pro tři. Teď jsme s tím tak akorát vyšli my dva.
Správně
Špatně
-
Otázka 11 of 50
11. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiVe kterém z následujících literárních děl vystupuje postava jménem pan Darcy?
Správně
Špatně
-
Otázka 12 of 50
12. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiDo repertoáru Divadla Járy Cimrmana NEPATŘÍ hra
Správně
Špatně
-
Otázka 13 of 50
13. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKdo je autorem románu Helimadoe?
Správně
Špatně
-
Otázka 14 of 50
14. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKterý z uvedených filmů natočil Jiří Strach?
Správně
Špatně
-
Otázka 15 of 50
15. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiNajděte florentského renesančního malíře, který proslul jako autor obrazu Zrození Venuše.
Správně
Špatně
-
Otázka 16 of 50
16. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiVyberte výraz, který NEOZNAČUJE grafickou techniku.
Správně
Špatně
-
Otázka 17 of 50
17. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte dvojici slov, jež mají k sobě významově nejblíže.
Správně
Špatně
-
Otázka 18 of 50
18. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceV následující větě je skryto víceslabičné slovo označující živočicha. Najděte ho, neměňte pořadí slov ani pořadí písmen v nich.
Mnoho respondentů odpovědělo, že do gastronomie by v současné době neinvestovali.
Jakého tvora toto slovo označuje?
Správně
Špatně
-
Otázka 19 of 50
19. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré přivlastňovací zájmeno z nabídky NELZE doplnit do následující věty?
Sápal se po … tašce.
Správně
Špatně
-
Otázka 20 of 50
20. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVe které z následujících vět je chybná interpunkce (čárky ve větě)?
Správně
Špatně
-
Otázka 21 of 50
21. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceCo znamená výraz meliorace?
Správně
Špatně
-
Otázka 22 of 50
22. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte slovo OPAČNÉHO významu ke slovu vágní.
Správně
Špatně
-
Otázka 23 of 50
23. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte význam podtrženého ustáleného spojení v této větě: Jenda na nic nečekal a prásknul do bot.
Správně
Špatně
-
Otázka 24 of 50
24. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré z následujících slovních spojení obsahuje označení staročeské délkové míry?
Správně
Špatně
-
Otázka 25 of 50
25. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKnihy v pevné vazbě obsahují vpředu a vzadu spojený list, který slouží k přichycení knižního bloku k deskám. Jak se nazývá?
Správně
Špatně
-
Otázka 26 of 50
26. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVe slovanských jazycích existují slova formálně podobná, s podobnými slovními základy, liší se však svým významem. Najděte význam polského slova obecny.
Správně
Špatně
-
Otázka 27 of 50
27. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceMezi slovy z různých evropských jazyků najděte to, které má jiný význam než ostatní.
Správně
Špatně
-
Otázka 28 of 50
28. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceSlovo vazba má více významů, lze ho tudíž užít v různých kontextech. V jedné z následujících vět je ovšem výraz vazba užit NEVHODNĚ. Najděte ji.
Správně
Špatně
-
Otázka 29 of 50
29. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré z následujících souvětí umožňuje více rozdílných interpretací?
Správně
Špatně
-
Otázka 30 of 50
30. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceJedno z následujících slovních spojení obsahuje výraz, jenž je po informační stránce nadbytečný, a proto ho lze vypustit, aniž by došlo ke ztrátě informací. Najděte ho.
Správně
Špatně
-
Otázka 31 of 50
31. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníKteré z nabízených českých přísloví je svým ponaučením nejblíže tomuto? Nemusí pršet, stačí, když kape.
Správně
Špatně
-
Otázka 32 of 50
32. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníJaké jsou hlavní negativní důsledky šíření fake news pro společnost?
Správně
Špatně
-
Otázka 33 of 50
33. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšlení„Průzkum mezi 600 osobami bez domova ukázal, že 80 % dotázaných má problémy s užíváním návykových látek. Stejný podíl respondentů také nevyužívá služeb charity či jiných specializovaných zařízení.“ O kterém z následujících tvrzení můžeme na základě výše uvedených informací s jistotou říci, že platí?
Správně
Špatně
-
Otázka 34 of 50
34. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníHypotéza je testovatelný výrok o vztahu mezi minimálně dvěma proměnnými. Je formulována v přítomném čase, neobsahuje hodnotící výrazy („lepší, horší“ apod.) a neodkazuje na něco, co nelze za současného stavu poznání zjistit.Který z následujících výroků splňuje nároky kladené na hypotézy?
Správně
Špatně
-
Otázka 35 of 50
35. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 35 a 36
Geometrická optika pokládá světlo vyzařované ze světelného zdroje za svazek paprsků šířících se prostorem. Světelné paprsky mohou být znázorněny jako přímky a na ně lze aplikovat geometrické zákony. Užitím geometrické optiky jako modelu můžeme popsat chování světla při odrazu a lomu. Přechází-li světelný paprsek z jednoho prostředí do druhého s rozdílnou hustotou (například ze vzduchu do skla nebo naopak), část světla může vstoupit do druhého prostředí a změnit směr. Pokud bude světlo procházet z prostředí hustšího do prostředí řidšího, budou se paprsky lámat od kolmice, tj. úhel lomu bude větší než úhel dopadu. Bude-li světlo naopak procházet z řidšího do hustšího prostředí, bude se lámat ke kolmici – to znamená, že úhel lomu bude menší než úhel dopadu. Kromě toho může být část světla odražena zpět do původního prostředí – tento částečný odraz se nazývá Fresnelův odraz. Lom a odraz světla se tedy mnohdy doprovázejí. Vztah mezi úhly dopadu a odrazu definuje v takovém případě tzv. Snellův zákon.
Z následujících možností vyberte tu, která nejlépe vystihuje obsah předloženého textu.
Správně
Špatně
-
Otázka 36 of 50
36. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 35 a 36
Geometrická optika pokládá světlo vyzařované ze světelného zdroje za svazek paprsků šířících se prostorem. Světelné paprsky mohou být znázorněny jako přímky a na ně lze aplikovat geometrické zákony. Užitím geometrické optiky jako modelu můžeme popsat chování světla při odrazu a lomu. Přechází-li světelný paprsek z jednoho prostředí do druhého s rozdílnou hustotou (například ze vzduchu do skla nebo naopak), část světla může vstoupit do druhého prostředí a změnit směr. Pokud bude světlo procházet z prostředí hustšího do prostředí řidšího, budou se paprsky lámat od kolmice, tj. úhel lomu bude větší než úhel dopadu. Bude-li světlo naopak procházet z řidšího do hustšího prostředí, bude se lámat ke kolmici – to znamená, že úhel lomu bude menší než úhel dopadu. Kromě toho může být část světla odražena zpět do původního prostředí – tento částečný odraz se nazývá Fresnelův odraz. Lom a odraz světla se tedy mnohdy doprovázejí. Vztah mezi úhly dopadu a odrazu definuje v takovém případě tzv. Snellův zákon.
Z následujících možností vyberte tu, která z předloženého textu NEVYPLÝVÁ.
Správně
Špatně
-
Otázka 37 of 50
37. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 37 a 38
Z detektivního příběhu
Z chaty lorda Pěničky se ztratily starožitnosti. Zámek nebyl porušen a klíče mělo kromě členů rodiny ještě pět kamarádů lordova dospívajícího syna. Svědek žijící poblíž vypověděl, že si během své večerní procházky všiml, jak se v chatě svítí, neměl však hodinky. Každý z chlapců měl alibi na část večera a noci, ale žádný na celou dobu. Světlo do případu přinesl až nový, delší rozhovor se svědkem. Detektivovy poznámky se ale pomíchaly.
A) A též si všimnul, jak se otevírají bílé květy knotovky noční.
B) Jen jeden chlapec totiž neměl alibi na dobu kolem deváté.
C) Svědek si pamatoval spoustu detailů z večerní přírody.
D) Ta vykvétá kolem deváté, což odpovídá i zpěvu rákosníka.
E) Vzpomněl si, jak při pohledu na rozsvícené okno zaslechl hlas rákosníka.
F) Toto časové ohraničení pomohlo usvědčit pachatele.
Z nabídek uspořádání vyberte tu, která z výše uvedených vět vytvoří smysluplný, logicky navazující celek.
Správně
Špatně
-
Otázka 38 of 50
38. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 37 a 38
Z detektivního příběhu
Z chaty lorda Pěničky se ztratily starožitnosti. Zámek nebyl porušen a klíče mělo kromě členů rodiny ještě pět kamarádů lordova dospívajícího syna. Svědek žijící poblíž vypověděl, že si během své večerní procházky všiml, jak se v chatě svítí, neměl však hodinky. Každý z chlapců měl alibi na část večera a noci, ale žádný na celou dobu. Světlo do případu přinesl až nový, delší rozhovor se svědkem. Detektivovy poznámky se ale pomíchaly.
A) A též si všimnul, jak se otevírají bílé květy knotovky noční.
B) Jen jeden chlapec totiž neměl alibi na dobu kolem deváté.
C) Svědek si pamatoval spoustu detailů z večerní přírody.
D) Ta vykvétá kolem deváté, což odpovídá i zpěvu rákosníka.
E) Vzpomněl si, jak při pohledu na rozsvícené okno zaslechl hlas rákosníka.
F) Toto časové ohraničení pomohlo usvědčit pachatele.
Které z následujících tvrzení NENÍ v souladu s výše uvedenými skutečnostmi?
Správně
Špatně
-
Otázka 39 of 50
39. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníŠest soutěžících, Marek, Nora, Ota, Petra, Renata, Tomáš, se zúčastnilo turnaje ve skoku do výšky. Každý soutěžil sám za sebe, pro umístění je určující počet dosažených bodů (vyšší počet = lepší umístění). Žádní dva soutěžící nedosáhli shodného počtu bodů. Na prvních třech místech ani na posledních třech místech se neumístily samé ženy (Nora, Petra, Renata) a na prvních třech ani na posledních třech místech se neumístili samí muži (Marek, Ota, Tomáš). Ota i Tomáš každý dosáhl méně bodů než kterákoli z žen. Dle tohoto zadání NEPŘIPADÁ v úvahu možnost, že
Správně
Špatně
-
Otázka 40 of 50
40. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšlení„Žádný kruh není kuželosečka. Každá zlomenina je kuželosečka.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Špatně
-
Otázka 41 of 50
41. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšlení„Každý sportovec je atlet. Žádný koulař není atlet.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Špatně
-
Otázka 42 of 50
42. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníRobot vyrazil na cestu. Svůj postup zapisoval následujícím kódem.3↑ 5← 5↓ 2← 2↑ 5→ 1↓ 3← 3↓ 3→Doplňte jeho cestu tak, aby se vrátil zpět na své původní místo.
Správně
Špatně
-
Otázka 43 of 50
43. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z nabízených obrazců jako pátý logicky doplní řadu?
Možné odpovědi: a) b) c) d) e) Správně
Špatně
-
Otázka 44 of 50
44. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z nabízených obrazců jako pátý logicky doplní řadu?
Možné odpovědi: a) b) c) d) e) Správně
Špatně
-
Otázka 45 of 50
45. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníMinisterstvo zdravotnictví, které mělo 30 000 zaměstnanců, se z úsporných důvodů rozhodlo snížit jejich počet o 20 %. Po několika letech trápení se ministerstvo rozhodlo počet zaměstnanců o 20 % znovu navýšit. Kolik zaměstnanců má nyní?
Správně
Špatně
-
Otázka 46 of 50
46. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníPřijímacích zkoušek se zúčastnilo 2016 uchazečů. Počet uchazečů, kteří měli lepší výsledek než uchazeč Kvído, je 4krát větší než počet uchazečů, kteří měli výsledek horší než Kvído. Kolikátý Kvído skončil, pokud uchazeče seřadíme od nejúspěšnějšího po nejméně úspěšného a budeme předpokládat, že nikdo neměl přesně stejný počet bodů jako Kvído?
Správně
Špatně
-
Otázka 47 of 50
47. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníMějme hrací kostku. Na jejích stěnách jsou místo hodnot 1, 2, 3, 4, 5, 6, jak je obvyklé, napsané hodnoty 2, 3, 4, -4, -5, -6. Třikrát s touto kostkou hodíme a výsledky všech hodů sečteme. Jakému číslu se tento součet NEMŮŽE rovnat?
Správně
Špatně
-
Otázka 48 of 50
48. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníZjednodušte výraz.(18 × 30 × 42) / (12 × 50 × 63)
Správně
Špatně
-
Otázka 49 of 50
49. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníPro kolik dvouciferných čísel platí, že jejich první číslice má nižší hodnotu než jejich druhá číslice?
Správně
Špatně
-
Otázka 50 of 50
50. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKdyž k číslu X přičtu 4 a druhou mocninu výsledku vydělím číslem 75, dostanu převrácenou hodnotu čísla 3. Které z níže uvedených čísel je X?
Správně
Špatně