ZÁVĚREČNÝ PŘEHLED >>
0 z 50 otázek je hotovo
Otázky:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
Information
Vážená uchazečko, vážený uchazeči,
v souvislosti se zkvalitňováním průběhu přijímacího řízení na FF UP Vám nabízíme tyto zkušební testy. Můžete si zde vyzkoušet a nacvičit jejich vyplňování. Rádi bychom Vás zároveň požádali o vyplnění níže uvedených údajů (věk, pohlaví, typ školy, prospěch…), abychom mohli testy v budoucnu lépe uzpůsobit cílové skupině. Všechny tyto údaje jsou zpracovávány anonymně a nejsou nijak spojovány s Vaší osobou, vyplňujte je prosím pravdivě.
Děkujeme a přejeme hodně zdaru!
Přípravný tým přijímacího řízení na FF UP
Zadejte prosím číslo. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Zadejte prosím text. |
||
Zadejte prosím text. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Zadejte prosím text. |
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Výsledek
Odpověděli jste správně na 0 z 50
Váš čas:
Čas byl vyčerpán
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Průměrný výsledek |
|
Váš výsledek |
|
Kategorie
- Kritické myšlení 0%
- Logicko-analytické myšlení 0%
- Verbální myšlení a jazykové kompetence 0%
- Všeobecné znalosti 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- Zodpovězeno
- Poznačené otázky
-
Otázka 1 of 50
1. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré z následujících slovních spojení obsahuje označení starší délkové míry, jež se mezitím přestala užívat?
Správně
Špatně
-
Otázka 2 of 50
2. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceJe-li text napsán pouze malými písmeny, je psán
Správně
Špatně
-
Otázka 3 of 50
3. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVe slovanských jazycích existuje celá řada slov, která jsou si formálně podobná, mají však jiné významy. Označují se jako falešní přátelé. Najděte význam polského slova chudy.
Správně
Špatně
-
Otázka 4 of 50
4. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceMezi slovy z různých evropských jazyků najděte to, které má jiný význam než ostatní.
Správně
Špatně
-
Otázka 5 of 50
5. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceSlovo sazba má více významů. Ve které z následujících vět je slovo sazba užito NEVHODNĚ?
Správně
Špatně
-
Otázka 6 of 50
6. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré z následujících souvětí umožňuje více rozdílných interpretací?
Správně
Špatně
-
Otázka 7 of 50
7. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceJedno z následujících slovních spojení obsahuje výraz, jenž je po informační stránce nadbytečný, a proto ho lze vypustit, aniž by došlo ke ztrátě informací. Najděte ho.
Správně
Špatně
-
Otázka 8 of 50
8. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte dvojici slov, jež mají k sobě významově nejblíže.
Správně
Špatně
-
Otázka 9 of 50
9. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceV následujícím souvětí je skryto víceslabičné slovo označující živočicha. Najděte ho, neměňte pořadí slov ani pořadí písmen v nich.
Chyběl nám ještě šroubovací nástavec pro háčky.
O jakého tvora se jedná?
Správně
Špatně
-
Otázka 10 of 50
10. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré přivlastňovací zájmeno z nabídky NELZE doplnit do následující věty?
Jsme si jisti, že se na … asistentku můžete spolehnout.
Správně
Špatně
-
Otázka 11 of 50
11. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVe které z následujících vět je chybná interpunkce (čárky ve větě)?
Správně
Špatně
-
Otázka 12 of 50
12. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceCo znamená výraz reflexe?
Správně
Špatně
-
Otázka 13 of 50
13. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte slovo OPAČNÉHO významu ke slovu konzervativní.
Správně
Špatně
-
Otázka 14 of 50
14. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte význam podtrženého ustáleného spojení v této větě: Rodiče jí radili: „Neříkej hop, dokud nepřeskočíš!“
Správně
Špatně
-
Otázka 15 of 50
15. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníMinisterstvo práce a sociálních věcí, které mělo 25 000 zaměstnanců, se z úsporných důvodů rozhodlo snížit jejich počet o 20 %. Po několika letech trápení se ministerstvo rozhodlo počet zaměstnanců o 25 % navýšit. Kolik zaměstnanců má nyní?
Správně
Špatně
-
Otázka 16 of 50
16. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníPřijímacích zkoušek se zúčastnilo 1807 uchazečů. Počet uchazečů, kteří měli lepší výsledek než uchazeč Kvído, je 5krát větší než počet uchazečů, kteří měli výsledek horší než Kvído. Kolikátý Kvído skončil, pokud uchazeče seřadíme od nejúspěšnějšího po nejméně úspěšného a budeme předpokládat, že nikdo neměl přesně stejný počet bodů jako Kvído?
Správně
Špatně
-
Otázka 17 of 50
17. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníMějme hrací kostku. Na jejích stěnách jsou místo hodnot 1, 2, 3, 4, 5, 6, jak je obvyklé, napsané hodnoty 1, -2, 3, -4, -5, 6. Třikrát s touto kostkou hodíme a výsledky všech hodů sečteme. Jakému číslu se tento součet NEMŮŽE rovnat?
Správně
Špatně
-
Otázka 18 of 50
18. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníZjednodušte výraz.
(12 × 18 × 50) / (20 × 42 × 45)
Správně
Špatně
-
Otázka 19 of 50
19. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKolik čísel od 1 do 100 obsahuje alespoň jednu z číslic 1 a 9?
Správně
Špatně
-
Otázka 20 of 50
20. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKdyž k číslu X přičtu 1 a druhou mocninu výsledku vydělím číslem 27, dostanu převrácenou hodnotu čísla 3. Které z níže uvedených čísel je X?
Správně
Špatně
-
Otázka 21 of 50
21. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníŠest soutěžících, Adam, Beáta, Cyril, Daniela, Eva, Filip, se zúčastnilo zápasu v hodu koulí. Každý soutěžil sám za sebe, pro umístění je určující počet dosažených bodů (vyšší počet = lepší umístění). Žádní dva soutěžící nedosáhli shodného počtu bodů. Na prvních třech místech ani na posledních třech místech se neumístily samé ženy (Beáta, Daniela, Eva) a na prvních třech ani na posledních třech místech se neumístili samí muži (Adam, Cyril, Filip). Cyril i Filip každý dosáhl méně bodů než kterákoli z žen. Dle tohoto zadání NEPŘIPADÁ v úvahu možnost, že
Správně
Špatně
-
Otázka 22 of 50
22. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšlení„Žádná trojnožka není stromek. Některé stroje jsou trojnožky.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Špatně
-
Otázka 23 of 50
23. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšlení„Všichni chřestýši jsou hadi. Někteří zmijovití jsou chřestýši.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Špatně
-
Otázka 24 of 50
24. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníRobot vyrazil na cestu. Svůj postup zapisoval následujícím kódem.
2↑ 2→ 4↓ 3→ 3↓ 2→ 2↓ 4← 4↑ 5←
Doplňte jeho cestu tak, aby se vrátil zpět na své původní místo.
Správně
Špatně
-
Otázka 25 of 50
25. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z nabízených obrazců jako pátý logicky doplní řadu?
Možné odpovědi: a) b) c) d) e) Správně
Špatně
-
Otázka 26 of 50
26. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z nabízených obrazců jako pátý logicky doplní řadu?
Možné odpovědi: a) b) c) d) e) Správně
Špatně
-
Otázka 27 of 50
27. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšlení„Výsledky výzkumu u 500 odsouzených za domácí násilí ukázaly, že 75 % dotázaných má alespoň jednoho rodiče, který byl v minulosti také odsouzen za násilnou trestnou činnost.“
O kterém z následujících tvrzení můžeme na základě výše uvedených informací s jistotou říci, že platí?
Správně
Špatně
-
Otázka 28 of 50
28. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníHypotéza je testovatelný výrok o vztahu mezi minimálně dvěma proměnnými. Je formulována v přítomném čase, neobsahuje hodnotící výrazy („lepší, horší“ apod.) a neodkazuje na něco, co nelze za současného stavu poznání zjistit.
Který z následujících výroků splňuje nároky kladené na hypotézy?
Správně
Špatně
-
Otázka 29 of 50
29. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníKteré z nabízených českých přísloví je svým ponaučením nejblíže tomuto? Nesuď knihu podle obalu.
Správně
Špatně
-
Otázka 30 of 50
30. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníJak může jednotlivec nejlépe pomoci v boji proti šíření fake news?
Správně
Špatně
-
Otázka 31 of 50
31. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 31 a 32
Ze sci-fi příběhu s detektivní zápletkou
Na výzkumné základně na Marsu došlo k vraždě, k níž brzy přibyla další. Detektiv měl ale těžkou úlohu, neboť na základně pobývaly pouze klony zesnulého geniálního, a poněkud svérázného profesora. Během vyšetřování si dělal detektiv poznámky o zajímavých skutečnostech, které nakonec vedly k objasnění motivu obou vražd a pomohly zabránit dalším. Poznámky se mu ale pomíchaly. Přečtěte si je.
A) Nejdůležitější byly dopisy sestře.
B) To u nich vedlo až k vražedné řevnivosti.
C) Chtěl, aby tak byla zachována jedinečnost jeho osobnosti.
D) Svěřuje se jí v nich, proč se nechal klonovat.
E) Průlomovým momentem v řešení případu byl nález profesorovy korespondence.
F) Všechny jeho klony však touhu po jedinečnosti pociťovaly též.
Z nabídek uspořádání vyberte tu, která z výše uvedených vět vytvoří smysluplný, logicky navazující celek.
Správně
Špatně
-
Otázka 32 of 50
32. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 31 a 32
Ze sci-fi příběhu s detektivní zápletkou
Na výzkumné základně na Marsu došlo k vraždě, k níž brzy přibyla další. Detektiv měl ale těžkou úlohu, neboť na základně pobývaly pouze klony zesnulého geniálního, a poněkud svérázného profesora. Během vyšetřování si dělal detektiv poznámky o zajímavých skutečnostech, které nakonec vedly k objasnění motivu obou vražd a pomohly zabránit dalším. Poznámky se mu ale pomíchaly. Přečtěte si je.
A) Nejdůležitější byly dopisy sestře.
B) To u nich vedlo až k vražedné řevnivosti.
C) Chtěl, aby tak byla zachována jedinečnost jeho osobnosti.
D) Svěřuje se jí v nich, proč se nechal klonovat.
E) Průlomovým momentem v řešení případu byl nález profesorovy korespondence.
F) Všechny jeho klony však touhu po jedinečnosti pociťovaly též.
Které z následujících tvrzení NENÍ v souladu s výše uvedenými skutečnostmi?
Správně
Špatně
-
Otázka 33 of 50
33. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 33 a 34
V elektronovém obalu jádra atomu obíhají elektrony, a to ve vzdálenosti, která je určena jejich energií. Čím má elektron větší energii, tím vyšší energetickou hladinu zaujme. Vyšší hladiny jsou více vzdálené od jádra. Má-li elektron přejít ze stávající hladiny na hladinu vyšší, musí získat přesné množství energie k tomu určené. Nachází-li se na vyšší hladině a vyzáří přesně stanovené množství energie, přejde na nižší hladinu. Obvykle se elektron nachází na nejnižší, základní hladině. Když se elektron nachází na vyšší hladině, než je hladina základní, v tzv. excitovaném stavu, neudrží se tam dlouho a musí se vrátit zpět na nejnižší hladinu. Tento přechod může elektron učinit dvěma způsoby:
1) jako přímý přechod, kdy elektron přechází z vyšší na nižší energetickou hladinu bez účasti další částice;
2) jako nepřímý přechod z vyšší do nižší energetické hladiny, který se děje s pomocí tzv. fotonu.Díky fotonu tak při nepřímém přechodu dochází k emisi světla. Ta může probíhat jako spontánní, tj. samovolná, vzniknuvší bez vnějšího podnětu, nebo jako stimulovaná emise, která vzniká jen v určitý okamžik a je podmíněna působením dalších vlivů, tedy srážkou s dalším fotonem. Tyto obecné principy platí pro každý chemický prvek. Každý chemický prvek má vlastní strukturu energetických hladin. Pro daný prvek bude mít emitované světlo svou vlastní charakteristickou vlnovou délku.
Z následujících možností vyberte tu, která nejlépe vystihuje obsah předloženého textu.
Správně
Špatně
-
Otázka 34 of 50
34. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 33 a 34
V elektronovém obalu jádra atomu obíhají elektrony, a to ve vzdálenosti, která je určena jejich energií. Čím má elektron větší energii, tím vyšší energetickou hladinu zaujme. Vyšší hladiny jsou více vzdálené od jádra. Má-li elektron přejít ze stávající hladiny na hladinu vyšší, musí získat přesné množství energie k tomu určené. Nachází-li se na vyšší hladině a vyzáří přesně stanovené množství energie, přejde na nižší hladinu. Obvykle se elektron nachází na nejnižší, základní hladině. Když se elektron nachází na vyšší hladině, než je hladina základní, v tzv. excitovaném stavu, neudrží se tam dlouho a musí se vrátit zpět na nejnižší hladinu. Tento přechod může elektron učinit dvěma způsoby:
1) jako přímý přechod, kdy elektron přechází z vyšší na nižší energetickou hladinu bez účasti další částice;
2) jako nepřímý přechod z vyšší do nižší energetické hladiny, který se děje s pomocí tzv. fotonu.Díky fotonu tak při nepřímém přechodu dochází k emisi světla. Ta může probíhat jako spontánní, tj. samovolná, vzniknuvší bez vnějšího podnětu, nebo jako stimulovaná emise, která vzniká jen v určitý okamžik a je podmíněna působením dalších vlivů, tedy srážkou s dalším fotonem. Tyto obecné principy platí pro každý chemický prvek. Každý chemický prvek má vlastní strukturu energetických hladin. Pro daný prvek bude mít emitované světlo svou vlastní charakteristickou vlnovou délku.
Z následujících možností vyberte tu, která z předloženého textu NEVYPLÝVÁ.
Správně
Špatně
-
Otázka 35 of 50
35. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiZe kterého literárního díla pochází následující úryvek?
17. září. Noc. Píši tyto poznámky a zanechávám je zde, aby se rozhodně nikdo nedostal mým přičiněním do neštěstí. Je to přesný zápis toho, co se událo dnešní noci. Cítím, že umírám slabostí, a nemám už téměř sílu psát, ale musím to udělat, i kdyby mi psaní přivodilo smrt. Šla jsem si lehnout jako obvykle a ještě jsem dohlédla, aby květy byly na místech určených dr. Van Helsingem. Brzy jsem usnula.
Správně
Špatně
-
Otázka 36 of 50
36. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKteré z těchto literárních děl je vyprávěno ústy postavy jménem Humbert Humbert?
Správně
Špatně
-
Otázka 37 of 50
37. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiDo repertoáru Divadla Járy Cimrmana NEPATŘÍ hra
Správně
Špatně
-
Otázka 38 of 50
38. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKdo je autorem básnické sbírky Jaro, sbohem?
Správně
Špatně
-
Otázka 39 of 50
39. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKterý z uvedených filmů natočil Miloš Forman?
Správně
Špatně
-
Otázka 40 of 50
40. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiMalíři Pierre-Auguste Renoir a Claude Monet jsou významnými zástupci
Správně
Špatně
-
Otázka 41 of 50
41. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiAntonín Procházka a Bohumil Kubišta patří mezi nejvýznamnější české představitele
Správně
Špatně
-
Otázka 42 of 50
42. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKteré z následujících přikázání NEPATŘÍ do tzv. Desatera?
Správně
Špatně
-
Otázka 43 of 50
43. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiCo označuje výraz samizdat?
Správně
Špatně
-
Otázka 44 of 50
44. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiVe které sportovní disciplíně se proslavil Jiří Raška?
Správně
Špatně
-
Otázka 45 of 50
45. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiJak se nazývá oficiální měna Indie?
Správně
Špatně
-
Otázka 46 of 50
46. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKterá z uvedených bájných staveb symbolizovala pýchu lidí a rozhněvala Boha natolik, že se rozhodl je zmást tím, že doposud jeden používaný společný jazyk rozdělil na mnoho jazyků?
Správně
Špatně
-
Otázka 47 of 50
47. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiV létě 1992 V. Havel odstoupil z prezidentského úřadu kvůli
Správně
Špatně
-
Otázka 48 of 50
48. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiSlavnostního otevření Univerzity Palackého se v únoru 1947 zúčastnil i úřadující prezident
Správně
Špatně
-
Otázka 49 of 50
49. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKdo v ČR jmenuje ministry vlády?
Správně
Špatně
-
Otázka 50 of 50
50. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiJak se jmenoval představitel hnutí za nezávislost Indie?
Správně
Špatně