ZÁVĚREČNÝ PŘEHLED >>
0 z 50 otázek je hotovo
Otázky:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
Information
Vážená uchazečko, vážený uchazeči,
v souvislosti se zkvalitňováním průběhu přijímacího řízení na FF UP Vám nabízíme tyto zkušební testy. Můžete si zde vyzkoušet a nacvičit jejich vyplňování. Rádi bychom Vás zároveň požádali o vyplnění níže uvedených údajů (věk, pohlaví, typ školy, prospěch…), abychom mohli testy v budoucnu lépe uzpůsobit cílové skupině. Všechny tyto údaje jsou zpracovávány anonymně a nejsou nijak spojovány s Vaší osobou, vyplňujte je prosím pravdivě.
Děkujeme a přejeme hodně zdaru!
Přípravný tým přijímacího řízení na FF UP
Zadejte prosím číslo. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Zadejte prosím text. |
||
Zadejte prosím text. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Pole musí být vyplněno. |
||
Zadejte prosím text. |
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Výsledek
Odpověděli jste správně na 0 z 50
Váš čas:
Čas byl vyčerpán
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Průměrný výsledek |
|
Váš výsledek |
|
Kategorie
- Kritické myšlení 0%
- Logicko-analytické myšlení 0%
- Verbální myšlení a jazykové kompetence 0%
- Všeobecné znalosti 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- Zodpovězeno
- Poznačené otázky
-
Otázka 1 of 50
1. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré z následujících slovních spojení obsahuje starou početní jednotku?
Správně
Špatně
-
Otázka 2 of 50
2. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceJak se nazývá ozdobně zvýrazněné první písmeno na začátku kapitoly?
Správně
Špatně
-
Otázka 3 of 50
3. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVe slovanských jazycích existují slova formálně podobná, s podobnými slovními základy, liší se však svým významem. Najděte význam slovenského slova nevesta.
Správně
Špatně
-
Otázka 4 of 50
4. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceMezi slovy z různých evropských jazyků najděte to, které má jiný význam než ostatní.
Správně
Špatně
-
Otázka 5 of 50
5. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceSlovo ražba má více významů, lze ho tudíž užít v různých kontextech. V jedné z následujících vět je ovšem výraz ražba užit NEVHODNĚ. Najděte ji.
Správně
Špatně
-
Otázka 6 of 50
6. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré z následujících souvětí umožňuje více rozdílných interpretací?
Správně
Špatně
-
Otázka 7 of 50
7. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceJedno z následujících slovních spojení obsahuje výraz, jenž je po informační stránce nadbytečný, a proto ho lze vypustit, aniž by došlo ke ztrátě informací. Najděte ho.
Správně
Špatně
-
Otázka 8 of 50
8. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte dvojici slov, jež mají k sobě významově nejblíže.
Správně
Špatně
-
Otázka 9 of 50
9. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceV následující větě je skryto víceslabičné slovo označující živočicha. Najděte ho, neměňte pořadí slov ani pořadí písmen v nich.
Ve všeobecném chaosu mecenáši přirozeně nepodporovali umělce jako dřív.
Jakého tvora toto slovo označuje?
Správně
Špatně
-
Otázka 10 of 50
10. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré přivlastňovací zájmeno z nabídky NELZE doplnit do následujícího souvětí?
Aby vše vypadalo důvěryhodně, přepsal lístek … písmem a hodil ho do schránky.
Správně
Špatně
-
Otázka 11 of 50
11. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVe které z následujících vět je chybná interpunkce (čárky ve větě)?
Správně
Špatně
-
Otázka 12 of 50
12. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceCo znamená výraz detence?
Správně
Špatně
-
Otázka 13 of 50
13. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte slovo OPAČNÉHO významu ke slovu majoritní.
Správně
Špatně
-
Otázka 14 of 50
14. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Verbální myšlení a jazykové kompetenceVyberte význam podtrženého ustáleného spojení v této větě: Žena po dlouhém váhání kápla božskou.
Správně
Špatně
-
Otázka 15 of 50
15. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníMinisterstvo obrany, které mělo 35 000 zaměstnanců, se z úsporných důvodů rozhodlo snížit jejich počet o 20 %. Po několika letech trápení se ministerstvo rozhodlo počet zaměstnanců o 25 % navýšit. Kolik zaměstnanců má nyní?
Správně
Špatně
-
Otázka 16 of 50
16. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníPřijímacích zkoušek se zúčastnilo 3310 uchazečů. Počet uchazečů, kteří měli horší výsledek než uchazečka Anička, je 2krát větší než počet uchazečů, kteří měli výsledek lepší než Anička. Kolikátá Anička skončila, pokud uchazeče seřadíme od nejúspěšnějšího po nejméně úspěšného a budeme předpokládat, že nikdo neměl přesně stejný počet bodů jako Anička?
Správně
Špatně
-
Otázka 17 of 50
17. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníMějme hrací kostku. Na jejích stěnách jsou místo hodnot 1, 2, 3, 4, 5, 6, jak je obvyklé, napsané hodnoty 1, -2, 3, -4, 5, -6. Třikrát s touto kostkou hodíme a výsledky všech hodů sečteme. Jakému číslu se tento součet NEMŮŽE rovnat?
Správně
Špatně
-
Otázka 18 of 50
18. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníZjednodušte výraz.(12 × 45 × 70) / (18 × 28 × 30)
Správně
Špatně
-
Otázka 19 of 50
19. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníPro kolik čísel od 1 do 100 platí, že jejich ciferný součet je 10? (Ciferný součet je součet všech číslic, kterými je číslo zapsáno. Např. ciferný součet čísla 66 je 6 + 6, tedy 12.)
Správně
Špatně
-
Otázka 20 of 50
20. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKdyž od čísla X odečtu 8 a druhou mocninu výsledku vydělím číslem 12, dostanu převrácenou hodnotu čísla 3. Které z níže uvedených čísel je X?
Správně
Špatně
-
Otázka 21 of 50
21. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníNa Ostrově poctivců a padouchů poctivci pokaždé říkají pravdu, padouši vždy lžou. Každý obyvatel ostrova je buď poctivec, nebo padouch. Potkáte domorodce B. Domorodec B prohlásí dvě věty: 1. „Nesnáším Marii.“ 2. „Pokud nesnáším Marii, pak nesnáším Lindu.“
Je B poctivec, nebo padouch a koho nesnáší?
Správně
Špatně
-
Otázka 22 of 50
22. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšlení„Žádný voják není mrkev. Každá zelenina je mrkev.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Špatně
-
Otázka 23 of 50
23. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšlení„Každý nadřízený je šéf. Žádný velitel není šéf.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Špatně
-
Otázka 24 of 50
24. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníRobot vyrazil na cestu. Svůj postup zapisoval následujícím kódem.4↑ 1← 5↓ 1→ 1↓ 3← 2↓ 5→ 1↓ 2→Doplňte jeho cestu tak, aby se vrátil zpět na své původní místo.
Správně
Špatně
-
Otázka 25 of 50
25. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z nabízených obrazců jako pátý logicky doplní řadu?
Možné odpovědi: a) b) c) d) e) Správně
Špatně
-
Otázka 26 of 50
26. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Logicko-analytické myšleníKterý z nabízených obrazců jako pátý logicky doplní řadu?
Možné odpovědi: a) b) c) d) e) Správně
Špatně
-
Otázka 27 of 50
27. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšlení„Studie na 400 pacientech oddělení léčby závislostí zjistila, že 95 % dotázaných mělo v mládí zkušenosti s užíváním alkoholu.“
O kterém z následujících tvrzení můžeme na základě výše uvedených informací s jistotou říci, že platí?
Správně
Špatně
-
Otázka 28 of 50
28. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníHypotéza je testovatelný výrok o vztahu mezi minimálně dvěma proměnnými. Je formulována v přítomném čase, neobsahuje hodnotící výrazy („lepší, horší“ apod.) a neodkazuje na něco, co nelze za současného stavu poznání zjistit.
Který z následujících výroků splňuje nároky kladené na hypotézy?
Správně
Špatně
-
Otázka 29 of 50
29. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníKteré z nabízených českých přísloví je svým ponaučením nejblíže tomuto? Častá krůpěj kámen proráží.
Správně
Špatně
-
Otázka 30 of 50
30. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníJaký je nejlepší způsob prevence šíření fake news, když se setkáte na internetu s podezřelým článkem?
Správně
Špatně
-
Otázka 31 of 50
31. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 31 a 32
Z detektivního příběhu
Na lávce poblíž šlechtického sídla byla zavražděna lady Gibsonová, paní domu. Z vraždy byla obviněna mladá guvernantka, kterou svědci viděli v onen večer poblíž lávky. Paní Gibsonová navíc svírala lísteček popsaný guvernantčiným písmem, v němž dotyčná slibovala, že na schůzku přijde. Guvernantka se dušovala, že je nevinná, a své tvrzení podepřela následující výpovědí. Poznámky vyšetřujících se ovšem pomíchaly.
A) Proto raději odešla a viděla, jak jí paní z dálky hrozí pěstí.
B) V něm ji pisatelka prosila, aby přišla večer na lávku a schůzku písemně potvrdila.
C) Myslela si, že má pletky s jejím manželem.
D) V inkriminovaný den našla guvernantka na stole lístek se vzkazem od paní domu.
E) Když přišla mladá dáma k lávce, paní na ni čekala a začala jí velmi spílat.
F) Lady Gibsonová na guvernantku vždy velmi žárlila.
Z nabídek uspořádání vyberte tu, která z výše uvedených vět vytvoří smysluplný, logicky navazující celek.
Správně
Špatně
-
Otázka 32 of 50
32. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 31 a 32
Z detektivního příběhu
Na lávce poblíž šlechtického sídla byla zavražděna lady Gibsonová, paní domu. Z vraždy byla obviněna mladá guvernantka, kterou svědci viděli v onen večer poblíž lávky. Paní Gibsonová navíc svírala lísteček popsaný guvernantčiným písmem, v němž dotyčná slibovala, že na schůzku přijde. Guvernantka se dušovala, že je nevinná, a své tvrzení podepřela následující výpovědí. Poznámky vyšetřujících se ovšem pomíchaly.
A) Proto raději odešla a viděla, jak jí paní z dálky hrozí pěstí.
B) V něm ji pisatelka prosila, aby přišla večer na lávku a schůzku písemně potvrdila.
C) Myslela si, že má pletky s jejím manželem.
D) V inkriminovaný den našla guvernantka na stole lístek se vzkazem od paní domu.
E) Když přišla mladá dáma k lávce, paní na ni čekala a začala jí velmi spílat.
F) Lady Gibsonová na guvernantku vždy velmi žárlila.
Pokud považujeme výpověď guvernantky za pravdivou, které tvrzení je v souladu se všemi výše uvedenými fakty?
Správně
Špatně
-
Otázka 33 of 50
33. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 33 a 34
Světlo je elektromagnetické záření, které má vlastnosti jak vlnění, tak i částic. Rychlost světla značíme c, kdy hodnota c = 300 000 km/sec a platí pro vakuum. Rychlost světla ve vakuu c je konstantní veličina a je to mezní rychlost. V jiném prostředí než ve vakuu se světlo šíří rychlostí v, která je vždy menší než c. Podíl těchto rychlostí je roven indexu lomu daného prostředí n. V důsledku toho dochází na rozhraní látek s různými hodnotami n k lomu světla. Část elektromagnetického spektra, kterou můžeme vidět lidským okem, se nazývá spektrum viditelného světla. Standardně lidské oko detekuje světlo o vlnové délce v rozsahu 380–780 nanometrů. Každé vlnové délce také odpovídá jiný index lomu prostředí, kterým paprsek o této barvě prochází jednotlivými optickými rozhraními v oku. To vede k tomu, že paprsky různých vlnových délek (laicky řečeno „barev“) jsou v prostředí oka lomeny pod jinými úhly. V důsledku toho vznikají senzorické klamy, při kterých se nám některé předměty mohou jevit blíže či dále, než ve skutečnosti jsou. Typicky se nám třeba auta červené, hnědé nebo zlaté barvy jeví blíže, zelená a modrá naopak dále.
Z následujících možností vyberte tu, která nejlépe vystihuje obsah předloženého textu.
Správně
Špatně
-
Otázka 34 of 50
34. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 33 a 34
Světlo je elektromagnetické záření, které má vlastnosti jak vlnění, tak i částic. Rychlost světla značíme c, kdy hodnota c = 300 000 km/sec a platí pro vakuum. Rychlost světla ve vakuu c je konstantní veličina a je to mezní rychlost. V jiném prostředí než ve vakuu se světlo šíří rychlostí v, která je vždy menší než c. Podíl těchto rychlostí je roven indexu lomu daného prostředí n. V důsledku toho dochází na rozhraní látek s různými hodnotami n k lomu světla. Část elektromagnetického spektra, kterou můžeme vidět lidským okem, se nazývá spektrum viditelného světla. Standardně lidské oko detekuje světlo o vlnové délce v rozsahu 380–780 nanometrů. Každé vlnové délce také odpovídá jiný index lomu prostředí, kterým paprsek o této barvě prochází jednotlivými optickými rozhraními v oku. To vede k tomu, že paprsky různých vlnových délek (laicky řečeno „barev“) jsou v prostředí oka lomeny pod jinými úhly. V důsledku toho vznikají senzorické klamy, při kterých se nám některé předměty mohou jevit blíže či dále, než ve skutečnosti jsou. Typicky se nám třeba auta červené, hnědé nebo zlaté barvy jeví blíže, zelená a modrá naopak dále.
Z následujících možností vyberte tu, která z předloženého textu NEVYPLÝVÁ.
Správně
Špatně
-
Otázka 35 of 50
35. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiZe kterého literárního díla pochází následující úryvek?Winston zůstal obrácen zády k obrazovce. To bylo bezpečnější; ačkoli, jak dobře věděl, i záda mohou ledacos prozradit. Kilometr odtud se tyčila nad špinavou krajinou vysoká bílá budova Ministerstva pravdy, jeho pracoviště.
Správně
Špatně
-
Otázka 36 of 50
36. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKteré z těchto literárních děl je vyprávěno ústy postavy jménem Paul Bäumer?
Správně
Špatně
-
Otázka 37 of 50
37. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiDo repertoáru Divadla Járy Cimrmana NEPATŘÍ hra
Správně
Špatně
-
Otázka 38 of 50
38. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKdo je autorem románu Lolita?
Správně
Špatně
-
Otázka 39 of 50
39. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKterý z uvedených filmů natočil Jiří Menzel?
Správně
Špatně
-
Otázka 40 of 50
40. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiUmělci André Breton a René Magritte jsou významnými představiteli
Správně
Špatně
-
Otázka 41 of 50
41. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiJak se jmenuje secesní umělec, který věnoval své vlasti cyklus maleb s názvem Slovanská epopej?
Správně
Špatně
-
Otázka 42 of 50
42. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKteré z následujících přikázání NEPATŘÍ do tzv. Desatera?
Správně
Špatně
-
Otázka 43 of 50
43. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiCo označuje výraz Bat micva?
Správně
Špatně
-
Otázka 44 of 50
44. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiVe které oblasti se proslavila Eva Jiřičná?
Správně
Špatně
-
Otázka 45 of 50
45. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiJak se nazývá oficiální měna Ukrajiny?
Správně
Špatně
-
Otázka 46 of 50
46. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKterý z uvedených bájných objektů či předmětů by se dal označit jako danajský dar?
Správně
Špatně
-
Otázka 47 of 50
47. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiJednání o rozpadu Československa vedli
Správně
Špatně
-
Otázka 48 of 50
48. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiSoučasný dalajláma sídlí na území
Správně
Špatně
-
Otázka 49 of 50
49. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiKdo v ČR jmenuje členy bankovní rady České národní banky?
Správně
Špatně
-
Otázka 50 of 50
50. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Kategorie: Všeobecné znalostiPakt Ribbentrop-Molotov obsahoval dohodu o
Správně
Špatně